Elliot zuchte diep en leunde zijn elleboog op het raamkozijn. Hij keek naar buiten terwijl de trein begon te bewegen en uiteindelijk van het perron weg reed. 'Nou, heb je zin in dit jaar?' vroeg hij Aliena en keek haar aan.
Aliena glimlachte half. 'Aan de ene kant wel, maar aan de andere kant ook weer niet,' zei ze peinzend. 'Ik heb vooral geen zin in huiswerk,' vervolgde ze lachend. 'En jij?' Ze keek op toen ze Ron voorbij zag komen. 'He is dat niet de vriend van...'
'Aaah, het lukt jou wel. Dat weet ik zeker.' zei Elliot en zuchte diep. 'Ik kan me niet indenken hoe ik het ga doen met Toverdranken.' Hij trok dramatisch wanhopig gezicht.
Elliot grijnsde. 'Ach ja... nog twee jaar volhouden en dan nooit meer Toverdranken of Transfiguratie. Of... nee toch wel. Voor Schouwer heb je dat nodig. Neeeeee!' riep hij uit en zakte wat onderuit.
Elliot pruilde, maar ging toen weer rechtop zitten. 'Maar, lieve schat Aliena... Transfiguratie heb je altijd nodig.' zei hij toen met een grijns om haar te plagen.
weetje, ik doe wel Harry in plaats van Loena xD ---
Elliot aaide Falcon in gedachten verzonken en haalde toen een ochtendprofeet uit zijn tas. Hij keek fronsend naar de voorpagina, waar in koeienletters stond HARRY POTTER LIEGT.
Harry zat op zijn dooie gemakje in een van de coupes en staarde furieus uit het raam.
Ron zag Harry eindelijk zitten. Met een diepe zucht kwam hij de coupe in en plofte neer op de bank. Aliena keek fronsend naar de voorpagina. 'Er staat tegenwoordig een hoop onzin in de ochtenprofeet.'
Harry keek op. 'Hey, Ron...' mompelde hij en ging recht zitten. Hij had de Ochtendprofeet op schoot en staarde er even met kwade ogen naar, voordat hij weer naar Ron keek.
'Inderdaad... Vooral Rita Pulpers schrijft een hoop onzin. Vorig jaar bekte ze Hagrid helemaal af. Zo gemeen...' zei Elliot en sloeg de krant open.
'Dit.' zei Harry en gooide de Ochtendprofeet naar Ron toe. Hij kon niet geloven dat ze hem een leugenaar noemden! Waarom zou hij liegen over dat Voldemort was terug gekeerd. Het was echt zo! Carlo Kannewasser kon niet zomaar dood neervallen.
Elliot las de Ochtendprofeet even, en zijn ogen gingen driftig langs elke regel, die over Perkamentus ging. Rot Rita Pulpers, rot Ochtendprofeet en rot Droebel!
Harry zuchte diep. 'Weet ik, maar hoe kunnen ze dat zeggen? Perkamentus liegt nooit, en Carlo kan toch niet uit zichzelf dood neervallen?' Hij propte de Ochtendprofeet in zijn koffer, en plofte weer neer.
'Maar jij bent de enige die Carlo ook daadwerkelijk dood heb zien gaan. Het is makkelijker voor ze om de Ochtendprofeet te geloven, dan een klasgenoot die afgeschreven word als gestoord,' zei Ron met een zucht. Aliena keek zwijgend naar Elliot.
'Oh, dus nu ben ik in één keer gestoord? Een gek die gewoon maar wat zegt?' vroeg Harry opvliegend maar kwaad.
Elliot zuchte diep en legde de Ochtendprofeet neer. Hij pakte wat geld toen de dame met de snoepkar langs kwam, en kocht een lolly, waarvan het bolletje in je tong beet als je er niet in beet om het te verlammen. Hij keek naar buiten en zag dat het donker begon te worden. 'Hopelijk zijn we er snel, ik rammel.' zei hij en beet in de lolly, waarna hij hem in zijn mond stopte.