Onderwerp: Re: Anniek en ik weten <333 ma apr 04, 2011 6:52 pm
Broeder Sulien was een stravagante, en alle stravaganti voelde het als er een van hun genootschap in de buurt was. Hij merkte het dus meteen en liep naar Julia toe. Hij glimlachte en begroete haar. 'Welkom ik ben broeder Sulien.'
Arianna knikte. 'Ok spreken we hier af?'
Anniek
Aantal berichten : 5006 Registratiedatum : 08-07-10 Leeftijd : 31 Woonplaats : Het Theater<3
Onderwerp: Re: Anniek en ik weten <333 ma apr 04, 2011 6:55 pm
"Is goed, tot vanavond dan maar" zei James glimlachend.
"Hallo, ik ben Julia" stelde Julia zich voor en ze keek naar hem. "Een vriend vertelde me dat ik bij u moest zijn.. Ik ben hier een soort van terechtgekomen en heb geen plek om te slapen."
Onderwerp: Re: Anniek en ik weten <333 ma apr 04, 2011 11:15 pm
Broeder Sulien glimlachte. 'Het is de bedoeling dat je hier tijd doorbrengt. Elke stravaganti komt hierheen met een reden. Meestal houd die reden iets in met gevaar.. De grootste vijand van de stravaganti is de familie Di Chimici.' zei hij. 'Deze familie is opzoek naar het geheim achter ons genootschap. Zodra zij zullen weten hoe ze moeten stravageren, zullen ze het voor hun kwade plannen gebruiken. Het is belangrijk dat je uit de buurt blijft van de Di Chimici's. Het paleis staat hier in de stad, en de prinsen lopen hier rond..'
Arianna deed klusjes.
Anniek
Aantal berichten : 5006 Registratiedatum : 08-07-10 Leeftijd : 31 Woonplaats : Het Theater<3
Onderwerp: Re: Anniek en ik weten <333 ma apr 04, 2011 11:18 pm
"Hmm ik heb nog een Prins gezien hoor." zei Julia nadenkend. Natuurlijk was Falco een soort prins op het witte paard, maar als hij een van de prinsen was geweest had hij het echt wel verteld. "Wat is er dan zo gevaarlijk aan ze?"
Onderwerp: Re: Anniek en ik weten <333 ma apr 04, 2011 11:20 pm
Arianna spoelde door naar half 9. Ze ging opweg.
Broeder Sulien keek haar aan. 'De Di Chimici zijn heel machtig. Het hoofd van de familie, hertog Nicolo, zal er alles aan doen om zijn macht uit te breiden. Of dit nou moord of anderen dingen inhoud. En hij voed zijn kinderen op de zelfde manier op.. Ze zijn bereid alles te doen om achter ons geheim te komen. Dus je moet op je hoede zijn voor hun. Ook proberen ze de stad Belezza bij hun rijk te voegen. 'Het is een van de weinige steden die niet onder hun bestuur ligt, de Duchessa, een vrouw, regeert daar. Het is de taak van de stravaganti om haar te beschermen.'
Anniek
Onderwerp: Re: Anniek en ik weten <333 ma apr 04, 2011 11:24 pm
Julia knikte. "Ik begrijp het." zei ze langzaam. Ze had nu een beeld van hele enge prinsen voor zich. Maar misschien kwam ze deze niet eens tegen. "Dus ik moet zorgen dat ze niet het land van de Duchessa aanvallen? Maar hoe kan ik dat doen?"
Onderwerp: Re: Anniek en ik weten <333 ma apr 04, 2011 11:27 pm
'Je moet vooral uit de buurt blijven van de Di Chimici, en zorgen dat je meer over de stad te weten komt. Als er iets is, zal ik zeker je hulp inroepen. Je kan intussen hier verblijven.' Hij stond op. 'Ik heb een afspraak met een van de Di Chimici prinsen, Carlo.' zei hij. 'Je mag mee, dan kan je ze meteen ontmoeten, ik zal ze vertellen dat je uit het klooster komt, en mijn nichtje bent.'
Arianna liep naar het pleintje waar ze vanmiddag ook hadden gezeten.
Anniek
Onderwerp: Re: Anniek en ik weten <333 ma apr 04, 2011 11:31 pm
Julia knikte. "Dat lijkt me een goed idee. Die prinsen lopen er vast niet mee te koop dat ze prins zijn." zei ze en ze kwam overeind.
James was hard aan het werk. Hij vond het leuk, maar er was een hoop te doen.
Onderwerp: Re: Anniek en ik weten <333 ma apr 04, 2011 11:32 pm
Broeder Sullien haalde ergens geschikte kleding voor haar. 'Trek dit maar aan, ik wacht buiten.' hij liep het vertrek uit en wachtte. Ondertussen werd er een koets klaargemaakt voor hun vertrek naar het paleis, het was niet ver. Maar het stond wel beter.
Arianna wachtte op het pleintje, ze was te vroeg, en raakte in gesprek met een jongen die bij een kraampje werkte.
Anniek
Onderwerp: Re: Anniek en ik weten <333 ma apr 04, 2011 11:35 pm
James waste snel af en ruimde alles af. Eindelijk zei zijn baas dat hij mocht gaan en hij ging naar Arianna toe. "Hej" glimlachte hij naar haar.
Julia kleedde zich snel om en kwam naar buiten. "Met de koets?" zei ze verbaast en ze liep er heen
Onderwerp: Re: Anniek en ik weten <333 ma apr 04, 2011 11:37 pm
Broeder Sulien knikte. 'Ik heb geen paard voor jou.' zei hij. 'En dit zal een betere indruk maken op Nicolo, het is niet de bedoeling dat hij vanaf begin af aan al iets tegen jou heeft.' zei hij. En ze gingen op weg. Na een tijd kwamen ze bij het paleis aan. Falco was niet dat zijn vader een afspraak had met broeder Sulien, hij wist alleen dat er bezoek kwam. Hij zat aan een tafel samen met zijn andere broers, Carlo, Fabrizzio en Geatano.
Arianna glimlachte naar hem. 'He!' zei ze, ze was meteen blij om hem te zien. 'Hoe was het verder?'
Anniek
Onderwerp: Re: Anniek en ik weten <333 ma apr 04, 2011 11:40 pm
"Druk, maar ik ben blij dat ik er mag werken" zei James glimlachend. "Heb jij je nog een beetje vermaakt?"
Julia kwam de koets uit en liep samen met broeder Sulien naar het paleis. Stiekem was ze nieuwsgierig, zouden prinsen hier net als in sprookjes knap zijn? Het was wel een soort van sprookjeswereld.
Onderwerp: Re: Anniek en ik weten <333 ma apr 04, 2011 11:41 pm
Broeder Sulien werd samen met Julia binnengelaten, ze liepen het vertrek in en broeder Sulien begroette alle prinsen, Carlo, Fabrizzio, Falco en Geatano. Ook stelde hij Julia voor. Falco staarde naar Julia, nichtje van Sulien? Dat had ze niet verteld!
Arianna haalde haar schouders op. 'Nee niet echt, ik ben liever buiten dan binnen.'
Anniek
Onderwerp: Re: Anniek en ik weten <333 ma apr 04, 2011 11:44 pm
"Wat heb je gedaan dan?" vroeg James nieuwsgierig.
Julia boog voor de prinsen en toen viel haar blik op Falco. Even leek ze versteend. Hij? Hij was een prins?! Hij was de vijand? Dat kon toch niet? Snel herstelde ze zich weer en ze volgde het voorbeeld van Sulien door te gaan zitten. Ze voelde zich nerveus. Wat moest ze nu doen? Ze was lichtjes in paniek maar ze wist zich in te houden. Waarom had hij niet verteld wie hij was?
Onderwerp: Re: Anniek en ik weten <333 ma apr 04, 2011 11:47 pm
Falco staarde een tijd naar haar, en besefte nu dat dat onbeleefd was. Hij luisterde naar het gesprek tussen Sulien en zijn vader. Na enige tijd verlieten die het vertrek, en Falco bleef alleen met Geatano en Julia over.
Arianna glimlachte. 'Ik heb gelezen, en opgeruimd.'
Anniek
Onderwerp: Re: Anniek en ik weten <333 ma apr 04, 2011 11:52 pm
"Oke, dan moeten we nu iets leuks gaan doen." zei James glimlachend. "Zullen we anders een ritje maken in zo'n mandola? Ik heb veel verdient vandaag."
Julia slikte en keek alle kanten op behalve naar die van Falco. Zodra ze alleen met hem was wou ze zoveel tegen hem zeggen. Maar eigenlijk kon dat niet, want dan zou ze moeten zeggen wat ze was. Natuurlijk kon ze boos worden omdat hij had gelogen. Maar hij zou denken dat het ook voor haar gelde omdat ze moest doen alsof ze het nichtje van Sulien was.