Onderwerp: Re: Maaike & Sifra do jun 02, 2011 1:12 pm
Emma liep het kamertje in en keek rond. Een paar schilderijen hingen aan de muur, er stond een stoel in de kamer, daar ging ze maar in zitten. Ook stond er een kast met boeken. Langzaam bekeek ze de kaften.
Will zuchtte. 'Het zou erg zelfzuchtig zijn om jullie hier te houden'
Onderwerp: Re: Maaike & Sifra do jun 02, 2011 1:13 pm
Aurora hief haar hoofd op. 'Nee dat is het niet! Ik mis mijn familie en vrienden gewoon een beetje, maar het is hier ook leuk!' zei ze vlug. 'Bovendien, we weten toch niet hoe we naar huis toe moeten.'
Onderwerp: Re: Maaike & Sifra do jun 02, 2011 1:18 pm
Aurora glimlachte. 'We zijn hier om je te helpen, toch? Dus het is prima,' zei zen keek Will aan. 'Het was mijn bedoeling om je op te vrolijken, niet dat je zulke gezichten trekt,' vervolgde ze en woelde met haar hand door zijn haar. Nate sliep.
Onderwerp: Re: Maaike & Sifra do jun 02, 2011 9:58 pm
Aurora bereikte de rand van het meertje en stopte. Peinzend keek ze naar haar baljurk, die ze nog steeds aanhad. 'Ik denk dat ik zink als ik zo ga zwemmen,' zei ze en draaide haar rug naar Will toe. 'Wil je hem even losmaken?' vroeg ze, gebarend naar de linten die de jurk aan de achterkant bij elkaar hielden. Nate keek slaperig op. 'Jep,' zei hij en gaapte. 'Waar heb je het gevonden?'
Onderwerp: Re: Maaike & Sifra do jun 02, 2011 10:06 pm
Will wist niet of het bij haar normaal was, maar hij wist niet zo goed of hij dit wel moest doen. Jongens en meisjes werden hier apart gehouden, en als will betrapt zou worden terwijl ze zwommen of terwijl hij haar jurk los maakte dan kon hij ernstig in de problemen komen. Toch hielp hij haar en maakte hij haar baljurk los. "uh in een boekenkast" zei emma.
Onderwerp: Re: Maaike & Sifra do jun 02, 2011 10:10 pm
Aurora wachte rustig tot Will klaar was en trok toen de jurk uit, eronder had ze echter nog een gewaad van een dunne stof aan. Zonder aarzelen dook ze het meer in en verdween kopje onder. Nate snoof. 'Wat denk je, dat ik dommer dan een slak ben? Dat lijkt me logisch, maar in welke boekenkast?' vroeg hij en ging overeind zitten.
Onderwerp: Re: Maaike & Sifra do jun 02, 2011 10:33 pm
Emma keek hem aan, waarom was hij altijd zo lullig? 'Maakt het uit?'vroeg ze. Will deed zijn kleding uit tot hij in zijn ondergoed stond en dook toen ook het water in.
Onderwerp: Re: Maaike & Sifra do jun 02, 2011 10:37 pm
Aurora kwam boven water en lachte. 'Het water is wel een beetje koud,' zei ze en rilde. Nate haalde zijn schouders op. Hij stond op en wreef zachtjes over zijn verbonden arm.
Onderwerp: Re: Maaike & Sifra do jun 02, 2011 10:44 pm
Nate liep wat rond de bibliotheek. 'Je moet opletten met waar je rondsnuffelt. Will's oom zal er niet blij mij zijn als je toevallig iets van hem vind,' zei hij tegen Emma. Aurora maakte Will nat. 'Helemaal niet. Jij bent eraan gewend, maar ik niet. Bovendien is het water in vergelijking met mijn lichaams temperatuur veel lager,' zei ze.